Volg onze bezigheden nu ook via Google+

Gaandeweg ontdekten we dat we minder frequent de blog bijhouden. Dit heeft te maken met de routine van ons dagelijkse leven. Hoeveel Nederlanders schrijven over hun dagelijkse leven? Toch vinden we het belangrijk om kleine en grote dingen te delen. De grote dingen zullen we op deze blog blijven schrijven, maar voor de meer kleinere dingen maken we gebruik van Google+. Wie geïnteresseerd is kan mij een E-mail sturen, waarna je een uitnodiging ontvangt om op die manier ons te volgen.
Aanmelden voor Google+ kan ook via deze link: Google+ aanmelden.

vrijdag 6 juli 2007

Tweemaal geslaagd

Lieve mensen,

Vandaag was een bijzondere dag, want twee belangrijke momenten zijn gepasseerd. Want vandaag ontving ik mijn afschrift van de universiteit. Hierop wordt verklaard dat ik (wanneer de diploma uitreikingen worden gehouden) ik recht heb op mijn Masters of Theology bul. Met andere woorden voor de universiteit ben ik geslaagd. Deze verklaring had ik nodig om vanavond mijn kerkelijke examen te mogen doen.

Vanavond was het dus zover. Voor de regio Kampen mocht ik mijn examen doen. Die begon met een preekvoorstel over Num 20:1-13. Na dit voorstel werd er kort (besloten) vergaderd of ik op basis van dit voorstel verder met het examen mocht gaan. De preek werd met instemming aangenomen, waarna het eigenlijke examen volgde. Ook op dit examen volgde een overleg, waarna de regio Kampen mij toeliet als predikant van de Nederlands Gereformeerde Kerken en mij beroepbaar stelde. Yep.

Hierop volgde een kort moment van ondertekening én het beroep van de NGK Kampen. Dit beroep (mag ik u verklappen) heb ik, en indirect mijn gezin, aangenomen. Dit betekent dat ik aan een afronding ben gekomen van een lang traject van studeren, op één dingetje na.

Want maandag 9 juli om 15:00 uur (het is openbaar, dus u bent van harte welkom) mag ik aan de universiteit van Kampen (Broederweg) mijn eindscriptie voordragen. Dit betekent dat ik een korte presentatie geef van mijn werk, waarna ik door de examencommissie wordt bevraagd op mijn onderzoek. Op deze voordracht kan ik niet ‘zakken’, want de scriptie is vandaag goedgekeurd. Het is wel voor belang voor mijn eindcijfer. Dus nog wel van belang!

Maandag hoort u meer.

Geen opmerkingen: