Volg onze bezigheden nu ook via Google+

Gaandeweg ontdekten we dat we minder frequent de blog bijhouden. Dit heeft te maken met de routine van ons dagelijkse leven. Hoeveel Nederlanders schrijven over hun dagelijkse leven? Toch vinden we het belangrijk om kleine en grote dingen te delen. De grote dingen zullen we op deze blog blijven schrijven, maar voor de meer kleinere dingen maken we gebruik van Google+. Wie geïnteresseerd is kan mij een E-mail sturen, waarna je een uitnodiging ontvangt om op die manier ons te volgen.
Aanmelden voor Google+ kan ook via deze link: Google+ aanmelden.

dinsdag 6 november 2007

Crash

Iedereen die met computers werkt, weet van de risico’s. Toch, in de praktijk, zijn mensen hardnekkig en hechten niet zoveel waarde aan het maken van een Backup. In de vele jaren dat wij met computers werkten hebben wij ervaren dat het regelmatig extra opslaan van gegevens geen luxe is. Zo ook afgelopen week.

Het ging namelijk mis. Nee, niet dat ik geen Backup’s maak, maar juist toen ik een Backup maakte! Dat kan dus ook nog. Afgelopen week liep mijn computer tíjdens de Backup vast. Dit had ik nog niet meegemaakt, maar leverde mij wel een lastig probleem op. Want zowel de Backup als mijn gegevens waren beschadigd. Geloof me, dit wil je niet meemaken.

De laatste keer dat ik mijn Backup maakte was eind juli. Daarna kwamen de drukke maanden van afstuderen, kerkelijke zaken en emigreren. In deze tijd was ik niet toegekomen aan het maken van een Backup. Met als gevolg dat mijn werk, gegevens en e-mails van na die tijd (augustus, oktober, november) als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

De schade is weliswaar beperkt, maar mocht het zijn dat u of jij in de afgelopen maanden iets (per email) gestuurd hebt, stuur het s.v.p. nog even na. Vooral belangrijke berichten zijn van belang, maar ook persoonlijke correspondentie stel ik op prijs. Dit geldt ook voor degenen die zich hebben aangemeld bij onze Weblog.

Beste Mensen, wie een bericht wil ontvangen (als wij een nieuw bericht publiceren), kan zich opnieuw aanmelden.

Ik maak onze verzendlijst weer in orde.
Hans

Geen opmerkingen: