Volg onze bezigheden nu ook via Google+

Gaandeweg ontdekten we dat we minder frequent de blog bijhouden. Dit heeft te maken met de routine van ons dagelijkse leven. Hoeveel Nederlanders schrijven over hun dagelijkse leven? Toch vinden we het belangrijk om kleine en grote dingen te delen. De grote dingen zullen we op deze blog blijven schrijven, maar voor de meer kleinere dingen maken we gebruik van Google+. Wie geïnteresseerd is kan mij een E-mail sturen, waarna je een uitnodiging ontvangt om op die manier ons te volgen.
Aanmelden voor Google+ kan ook via deze link: Google+ aanmelden.

dinsdag 7 augustus 2007

Cursus HKI

Beste mensen,

Sinds maandag zitten we in Utrecht in het HKI. Dit instituut geeft verschillende cursussen op het gebied van ontwikkelingswerk. Men is hier onderandere gericht op het menselijke aspect van het werk. Het is voor ons even wennen dat (vanuit de PKN) niet alle cursisten gelovige mensen zijn! Hierdoor ontstaat een levendige mix van visies en discussies over universele waarden. Leerzaam dus.

Vandaag hebben we een cursus culturele antropologie gehad. Een boeiende cursusdag over de relatie tussen verschillende culturen en waar zij voor staan. Bijvoorbeeld de betekenis van symbolen in een cultuur: de molen, Delfts blauw, of bijvoorbeeld de bekende middelvinger. Waar staan zij voor? Met dit laatste 'zeggen' wij dat wij vinden dat wij onbeleefd en onbeschoft mogen zijn ten opzichte van de ander. Dat is mijn individualiteit en mijn vrijheid. Nou, en zo heeft iedere cultuur zijn symbolen.

Morgen gaan we het hebben over de (opkomende) rol van religie in ontwikkelingssamenwerking. met andere woorden de seculiere en liberale houding van de Nederlanders wordt ter discussie gesteld. Overigens voor mijn werk minder relevant, maar goed, dat zie ik morgen wel weer.

Even wat anders: we hebben van de week een paar keer contact met de jongens gehad. Het gaat goed met hen en aan ouders wordt nauwelijks gedacht. Tot groot vermaak van broer Paul, ik spreek hem nog wel...

en jullie ook, hoop ik.
Hans

P.S. we hebben een rechtstreeks telefoonnummer: 030-880 19 86

Geen opmerkingen: