Volg onze bezigheden nu ook via Google+

Gaandeweg ontdekten we dat we minder frequent de blog bijhouden. Dit heeft te maken met de routine van ons dagelijkse leven. Hoeveel Nederlanders schrijven over hun dagelijkse leven? Toch vinden we het belangrijk om kleine en grote dingen te delen. De grote dingen zullen we op deze blog blijven schrijven, maar voor de meer kleinere dingen maken we gebruik van Google+. Wie geïnteresseerd is kan mij een E-mail sturen, waarna je een uitnodiging ontvangt om op die manier ons te volgen.
Aanmelden voor Google+ kan ook via deze link: Google+ aanmelden.

donderdag 31 mei 2007

Laatste tentamens aan de TUK

Beste mensen,

Opnieuw een bijzondere dag, want vandaag moest ik verder met het tentamen: Kerkrecht II. Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan en om 6:30 uur een rondje gaan hardlopen. Wel vroeg, maar heerlijk. Want afgelopen weken had ik dit niet meer gedaan. Nu kon het weer, nu is er weer tijd om wat vet te verbranden. Toen ik thuis kwam zat de familie aan het ontbijt. Max z’n ogen werden groot van verbazing: ‘O, ik dacht dat je nog lag te slapen.’ ’t Is maar wat ze van je denken…

Anderhalve week geleden had ik het eerste deel van het tentamen Kerkrecht gemaakt. Dit was een schriftelijk tentamen waarin, in een tijdsduur van 8 uur, veertien kerkrechtelijke vragen beantwoord moesten worden! Vandaag werd dit gecomplementeerd door een mondeling onderzoek. Ook dit tentamen mocht ik met een voldoende afronden.

Dit betekent dat ik hiermee het onderwijstechnische deel van mijn studie heb afgerond! Formeel geen colleges en geen tentamens meer. Ik kan het nog niet helemaal bevatten en zit vol met gemengde gevoelens. Er is een hand boven mijn hoofd gehouden, want pas vanmiddag kreeg ik de correcties van mijn scriptie binnen. Niets te vroeg, niets te laat dus.

Als klap op de vuurpijl kwam ook ds. Frank Bruintjes langs. Hij heeft met ons een afspraak gemaakt met betrekking tot het kerkelijke examen. Er is een voorlopige datum geprikt op do. 5 juli. De laatste regiovergadering voor de zomer vakantie. Of ik dit gaat halen hangt mede af van mijn afstuderen aan de TUK.

Ik houd jullie op de hoogte,
Hans

Geen opmerkingen: