Volg onze bezigheden nu ook via Google+

Gaandeweg ontdekten we dat we minder frequent de blog bijhouden. Dit heeft te maken met de routine van ons dagelijkse leven. Hoeveel Nederlanders schrijven over hun dagelijkse leven? Toch vinden we het belangrijk om kleine en grote dingen te delen. De grote dingen zullen we op deze blog blijven schrijven, maar voor de meer kleinere dingen maken we gebruik van Google+. Wie geïnteresseerd is kan mij een E-mail sturen, waarna je een uitnodiging ontvangt om op die manier ons te volgen.
Aanmelden voor Google+ kan ook via deze link: Google+ aanmelden.

donderdag 23 juni 2005

donderdag 23 juni 2005

Lieve mensen, we zijn hier nog maar drie dagen, maar er is al heel veel te vertellen. Vandaag ben ik naar de classis van Kwazulu-Natal (KN) geweest. Voor de duidelijkheid een classis is een vergadering van de negen (betrokken) kerken. Iedere kerk stuurt een predikant en een oudste en dan gaan ze de hele dag bakkeleien over al dan niet belangrijke zaken.
Ik was uitgenodigd ter introductie: ‘Haens Vil Troomp is the new one. Oooh, so you are the new one. Yes, I am the new one. Sawubona?’ (=hallo) ‘Thank you, ujani?’ (=een doorgaans niet geïnteresseerde vraag hoe het met je gaat). Verder was het wel een goede een zinnige ontmoeting, hoewel ik van het Zoeloe geen klap verstond, vreemd eigenlijk na al drie dagen in KN. Het goede is dat we nu alle contacten die ik graag wilde ontmoeten nu bij elkaar had en heb ik wat afspraken gemaakt voor komende week.

Na de heerlijke lunch zijn we (Arie en ik) er wel tussenuit geknepen. Arie was me dankbaar. ‘We have to leave, because Hans has a tide schedule.’ We zijn terugreden naar Richmond, waarna ik naar bed werd gestuurd. Ik heb het kussen niet meer gevoeld… Na een kwartiertje zijn we vertrokken naar PMB om een huur auto op te halen. Wegens een misverstand en de aanhoudende vragen van Merrel hebben we een ‘upgrade car for the same amount.’ Het was heerlijk om even samen te rijden aan de linkerkant, dat is even wennen zeg. Gelukkig zitten de pedalen zoals bij ons, want anders zou het autorijden een ramp geweest zijn.

Vanavond staat er niets op het programma, dus hoop ik te werken aan ons reisverslag en de email. Tot spoedig.
Hans


P.S. Ik zag dat eerdere verslag nog niet is geplaatst. Die ga ik nog opzoeken.

Geen opmerkingen: